Počasí ve městě

Vyhledat v textu

Počasí

Neděle Jasno 11/1 °C
Pondělí Jasno 13/3 °C
Úterý Polojasno 11/2 °C
Středa Polojasno 13/5 °C

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Změna jízdního řádu na lince Holice-Borohrádek-Horní Jelení a navazujících linkách
28
Změna jízdního řádu na lince Holice-Borohrádek-Horní Jelení a navazujících linkách
Vzkříšené varhany 2021
29
Změna jízdního řádu na lince Holice-Borohrádek-Horní Jelení a navazujících linkách
Slavnostní otevření zrekonstruovaného sportoviště u Základní školy T.G. Masaryka
30
Změna jízdního řádu na lince Holice-Borohrádek-Horní Jelení a navazujících linkách
1
Změna jízdního řádu na lince Holice-Borohrádek-Horní Jelení a navazujících linkách
2
Změna jízdního řádu na lince Holice-Borohrádek-Horní Jelení a navazujících linkách
3
Změna jízdního řádu na lince Holice-Borohrádek-Horní Jelení a navazujících linkách
4 5 6 7 8
Uzavírka silnice I/36 pod viaduktem
9
Uzavírka silnice I/36 pod viaduktem
10
Uzavírka silnice I/36 pod viaduktem
11
Borohrádek - volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR konané ve dnech 8.10. – 9.10.2021
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
12
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
13
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
14
Žít spolu – je to výzva!?
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
15
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
16
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
17
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Očkování psů 2021
18
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
19
Senior bez nehod
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
20
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
21
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
22
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
23
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
24
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
25
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
..
26
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
27
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
28
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
29
Divadelní komedie Sborovna v městském kině
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
Divadelní představení Sborovna
30
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
31
Dopravní omezení při zajišťování svahu u silnice II/317 v lokalitě pod Šachovem
Příjem žádostí o dotaci z rozpočtu města Borohrádek na rok 2022
Drobečková navigace

Úvod > Město > Slovo starosty > Slovo starosty 2018/2

Slovo starosty 2018/2



Datum konání:
12.4.2018
Datum ukončení:
12.5.2018

„NEVESELO AŽ TRUCHLIVO Z POZICE STAROSTY A OBČANA MĚSTA BOROHRÁDEK“

Vážení čtenáři borohrádeckého Zpravodaje, milí spoluobčané,

v životě každého z nás jsou okamžiky, situace a věci, které nám dělají radost, věci, o kterých se nám lehko mluví a pak jsou bohužel i ty druhé, které nás trápí, přináší nám starosti a dělají vrásky na čele. Jedna z těch horších věcí, která mě v poslední době velice trápí a budí ze spaní, je připravovaná stavba modernizace (zdvojkolejnění) traťového úseku Týniště nad Orlicí - Choceň. Investorem má být státní organizace - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a projekčně ji připravuje společnost SUDOP PRAHA a. s.  Tato budoucí stavba s sebou nese bohužel pro nás mnoho negativních aspektů a skutečností, které mohou výrazně zhoršit život občanů našeho města. První z nich je toliko již probíraný železniční viadukt u benzínové stanice. Ano, stará, nemoderní, úzká, nízká stavba s upravenou předností v jízdě, s problematickým průchodem chodců, ale jednoznačně důležitý prvek, který dosud chrání naše město před náporem těžké nákladní dopravy ve směru od Holic, Horního Jelení a Jaroslavi. Co se asi stane, pokud stavba „dvojkolejky“ dostane zelenou a průjezdná výška se dle stavební legislativy (u silnic I. třídy) zvýší na 4,80m (na výjimku možná 4,20m)? Stane se to, že město bude zahlceno dopravou, a to převážně dopravou nákladní… prostě nejkratší cesta směrem od Brna, Svitav, Holic na Častolovice, Kvasiny, Rychnov n. K. povede zákonitě přes naše město. Hrůza pomyslet. Neumím si představit zvýšený hluk, nebezpečné přecházení frekventované vozovky, potkávání se a míjení nákladních automobilů v úzkých místech jako např. v zatáčce u pošty, pod náměstím u firmy AVEPO nebo na mostě přes Tichou Orlici. Již teď tu jsou časté dopravní komplikace a co potom, až zde bude mnoho krát hustší doprava? V tuto chvíli se zdá, že pokud stavba získá podporu státu a Královéhradeckého kraje, bude naším úkolem vyvíjet maximální tlak na stát, potažmo Ředitelství silnic a dálnic ČR k zahájení výstavby plánovaného obchvatu našeho města. Jedině silniční obchvat by mohl zmírnit negativní dopady této modernizace. Tady se ale nabízí otázka, zda právě tato plánovaná modernizace železniční trati a s ní avizované navýšení průjezdné výšky viaduktu nemůže oddálit výstavbu silničního obchvatu města. Doufejme a věřme, že ne.

Další nepříjemnou věcí, která může výrazně snižovat kvalitu života nejen v blízkosti železniční trati, bude zvýšení objemu železniční dopravy a s tím vyšší hladina hluku. Dále jsou zde požadavky na provedení změn do územního plánu města Borohrádek. Ze stanovisek Ministerstva dopravy a Správy železniční dopravní cesty vyplývá požadavek, vymezit v územním plánu našeho města koridor pro tuto veřejně prospěšnou stavbu (s možností vyvlastnění dotčených pozemků) o šíři 30m od stávající osy koleje na obě strany. Požadavky na území údajně vyplývají ze studie proveditelnosti. Další těžko uvěřitelný požadavek, který by zásadním způsobem negativně zasáhl nejenom do pozemků města, ale výrazně by zasáhl i vlastnická práva soukromých osob. I proti tomuto stanovisku a o jeho možné změně musíme intenzivně vyjednávat.

Z výše uvedených skutečností lze odvodit, že hrozba je veliká a je potřeba co nejdříve získávat nové informace, poznatky a zahájit boj s větrnými mlýny. Z toho důvodu byla městem Borohrádek iniciována na 28. 2. 2018 schůzka se všemi dotčenými organizacemi a subjekty. Pozváni byli zástupci projekční společnosti - SUDOP PRAHA a.s., zástupci investora - SŽDC včetně autora stanoviska ke změně ÚP z generálního ředitelství, zástupce Ministerstva dopravy autor druhého stanoviska ke změně ÚP, zástupci Krajského úřadu Královehradeckého kraje - odbor dopravy a silničního hospodářství, zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR, zástupci Policie ČR - Dopravní inspektorát Rychnov nad Kněžnou, AQUA SERVIS a.s., zástupce MÚ Kostelec n. O., stavební úřad - životní prostředí (územní plánování).

O závěrech a výsledcích z toho a dalších jednání Vás budu informovat. Věřím, že máme ještě čas a možnosti některé věci s ohledem na tuto stavbu výrazně ovlivnit či alespoň zmírnit dopady na život nás všech v našem městě.

Váš starosta Mgr. Martin Moravec