Počasí ve městě

Počasí

Čtvrtek Zataženo 16/9 °C
Pátek Zataženo 18/6 °C
Sobota Jasno 22/10 °C
Neděle Zataženo 22/13 °C

Fulltextové vyhledávání 2

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Výluka v úseku Týniště nad Orlicí - Choceň na trati 026 Choceň - Náchod
27
Výluka v úseku Týniště nad Orlicí - Choceň na trati 026 Choceň - Náchod
28
Výluka v úseku Týniště nad Orlicí - Choceň na trati 026 Choceň - Náchod
29
Výluka v úseku Týniště nad Orlicí - Choceň na trati 026 Choceň - Náchod
1
Výluka v úseku Týniště nad Orlicí - Choceň na trati 026 Choceň - Náchod
Sbírka pro Diakonii Broumov
2
Sbírka pro Diakonii Broumov
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
Divadelní představení Haló
16 17
18 19 20 21 22
Disco party v sokolovně
Disco party v sokolovně
23 24
25 26 27
Informace Finančního úřadu
28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Občan > Aktuality

Aktuality


Vložení vlastní aktuality

Služba "Vložení vlastní aktuality":  Po vyplnění formuláře a při splnění podmínek pro vložení bude Vaše akce (kulturní, sportovní, turistická a pod.) vložena na tuto stránku a zaslána odběratelům přihlášeným k odběru aktualit.

 

Štítky:











Rozpis cvičení

Datum konání: 19. 9. 2022

CviceniASPV22.pngV pondělí 19. září 2022 zahajuje TJ Lokomotiva Borohrádek, oddíl Česká asociace sport pro všechny pravidelná cvičení pro všechny věkové kategorie v tělocvičně Základní školy T.G. Masaryka. Rozpis cvičení naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 227 kB). Letáček ke cvičení rodičů s dětmi naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 142 kB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 16. 9. 2022 7:24

SOS výživné s.r.o. se představuje

SOS-vyzivne_letak.pngSpolečnost SOS výživné s.r.o. nabízí bezplatné a kompletní vyřízení zahájení a vedení exekuce s poskytnutím právního zastoupení včetně poradenství týkající se náhradního výživného.

Další informace naleznete v prezentaci, kterou naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 604 kB) a na webových stránkách společnosti,


Autor: zveřejnil admin Publikováno 4. 4. 2022 11:39

Krajské asistenční centrum pomoci Ukrajině (KACPU) funguje na nové adrese

KACPU-PlakatOkrouhlikUK.pngKrajské asistenční centrum pomoci Ukrajině (KACPU) oznamuje, že od čtvrtka 31. března 2022 funguje na novém místě v administrativní budově Na Okrouhlíku v Hradci Králové (Na Okrouhlíku 1371, Pražské Předměstí, Hradec Králové). Zároveň od stejného dne centrum mění svou provozní dobu a registrovat bude pouze od 7 do 19 hodin. Mimo tuto dobu bude centrum poskytovat podporu uprchlíkům pouze ve formě zajištění přespání do druhého dne.

Tiskovou zprávu naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 125 kB).

Plakát v ukrajinštině naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 1.19 MB) a v češtině ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 1.22 MB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 2. 4. 2022 21:21

Časový plán plnění opatření města Borohrádek

Časový plán plnění opatření města Borohrádek

Programu zlepšování kvality ovzduší (PZKO 2020+)

Zóna Severovýchod CZ05

Na základě povinnosti, vyplývající z § 9 odst. 4 zákona č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší, v platném znění, představuje město Borohrádek časový plán pro dosažení zlepšení kvality ovzduší v lokalitě Borohrádek, včetně místní části Šachov.

Cíle:

  1. Snižování počtu nevyhovujících stacionárních zdrojů pro vytápění v rodinných domech a firmách (lokální topeniště). Zvýšením povědomí provozovatelů o vlivu spalování pevných paliv na kvalitu ovzduší, významu správné údržby a obsluhy zdrojů a volby spalovaného paliva prostřednictvím informačních letáčků a článků ve zpravodaji a na webu města, vždy v období před zahájením topné sezóny 3. - 4. kvartál 2022, 2023. Město bude nadále informovat občany o možnosti získání dotace na pořízení ekologického vytápění vyhlašované Královéhradeckým krajem - Kotlíkové dotace.
  2. Aktivně se zapojit do řešení možnosti zateplení budov městského úřadu a církevní školy – s podporou dotační výzvy MŽP - 1. pololetí roku 2022.
  3. Rozvoj bezemisní dopravy - vytvoření podmínek pro bezpečný a komfortní pohyb chodců a cyklistů, podpora rozvoje, značení cyklostezek a zajištění jejich návaznosti. Budování chodníků a zvyšování možností prostupnosti krajiny. Průběžně v celém období.
  4. Zvyšování podílu zeleně v obytné zástavbě, omezení prašnosti z odkrytých ploch a deponií osevem travních a bylinných směsí. Dle potřeby průběžně v celém období.

Autor: zveřejnil admin Publikováno 2. 4. 2022 20:12

Změny ve vydávání OP

Datum konání: 2. 8. 2021

Informace.pngV souvislosti s novelou zákona o občanských průkazech (dále OP) a zavedením snímaní biometrických dat pro eOP od 1. srpna 2021 vydal Městský úřad Kostelec nad Orlicí oznámení, které naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 39,1 kB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 30. 7. 2021 6:41

Dodatkové tabule na autobusových zastávkách

Datum konání: 16. 7. 2021

DodatkoveTabuleZastavkyAutobusu2021.pngOd 7. března 2021 zahájili autobusoví dopravci provozování veřejné služby podle nových smluv, které Královéhradecký kraj uzavřel s jednotlivými dopravními společnostmi po úspěšném dokončení veřejné zakázky s názvem „Výběr dopravců pro uzavření smluv o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové dopravě na území Královéhradeckého kraje”. Smlouvy jsou uzavřeny pro období následujících 10 let a přinesly několik významných změn. Jednou z nich jsou dodatkové tabule, které budou v průběhu roku 2021 umisťovány na autobusových zastávkách v Královéhradeckém kraji.

Na dodatkové tabuli jsou uvedeny základní informace o zastávce, jako je název zastávky, číslo zóny IREDO do které je zastávka zařazena, číslo odjezdové hrany. Na každé dodatkové tabuli je též umístěn QR kód, který přináší dynamické informace. Jeho načtením pomocí mobilního telefonu lze zjistit nejbližší odjezdy autobusů z dané zastávky, polohu příslušného spoje a jeho případné zpoždění.


Autor: zveřejnil admin Publikováno 15. 7. 2021 22:59

Informace o dostupnosti zdravotnické dokumentace z ordinace MUDr. Věry Stejskalové

Informace.pngOdbor zdravotnictví Krajského úřadu Královéhradeckého kraje oznamuje, že převzal zdravotnickou dokumentaci z ordinace MUDr. Věra Stejskalová, IČ 46459391, Kout 566, Borohradek, PSČ 517 24. Je nezbytné, aby si všichni pacienti MUDr. Stejskalové, pokud tak již neučinili, zvolili nového lékaře v oboru zubní lékařství. Bude-li váš nový lékař potřebovat vaši zdravotnickou dokumentaci, můžete o ni požádat (pouze písemně) na adrese Krajský úřad Královéhradeckého kraje, oddělení zdravotnictví, Pivovarské náměstí 1245, 500 03 Hradec Králové.

Zdravotnická dokumentace bude předávána pouze novému lékaři, nikoliv pacientovi. V případě nejasností kontaktujte, na telefonním čísle 495 817 505, paní Jaroslavu Veselou Kukalovou, která zajišťuje předávání zdravotnické dokumentace nově zvolenému lékaři.

Pokud se Vám nepodaří domluvit se s některým z lékařů, aby vás přijal do péče, obraťte se na svoji zdravotní pojišťovnu, která je povinna zajistit poskytování zdravotní péče svým pojištěncům.

Oznámení oddělení zdravotnictví KÚ Královéhradeckého kraje naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 84,1 kB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 26. 6. 2021 20:53

Změna intervalu odečtů vodoměrů

Informace.pngAQUA SERVIS, a.s. oznamuje, že v Borohrádku (včetně místní části Šachov) budou probíhat odečty vodoměrů u všech maloodběratelů pouze jedenkrát ročně. Příští odečty tedy proběhnou až v únoru 2022 a odběratelé musí počítat s částkou odpovídající roční spotřebě vody.

Chcete-li se vyhnout placení vysoké jednorázové platby za roční vyúčtování dodávek pitné vody a odvádění splaškových vod do kanalizace, můžete si sjednat platbu záloh – měsíční nebo čtvrtletní. Sjednání zálohových plateb lze učinit prostřednictvím formulářů Přistoupení k zálohám – žádost o umožnění záloh a Změna stávající smlouvy.

Oba vyplněné a naskenované nebo ofocené formuláře lze odeslat elektronicky na mailovou adresu zc@aquark.cz nebo je vhodit do schránky v sídle firmy (Štemberkova 1094, 51601 Rychnov nad Kněžnou) případně je v úředních hodinách (Po 8 – 11 a 12 – 16, St 8 – 11 a 12 - 14) doručit osobně – v tomto případě vám mohou příslušní zaměstnanci společnosti pomoc s jejich vyplněním.

Všechny informace o sjednání záloh naleznete ZDE (odkaz na webové stránky firmy AQUA SERVIS a.s.).

Informace generální ředitelky ke změně provádění odečtů vodoměrů naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 54.7 kB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 6. 6. 2021 20:15

Bezpečnostní desatero HZS ČR

Datum konání: 10. 9. 2019 - 15. 9. 2019

BezpecnostniDesatero.pngMV - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky  upozorňuje obyvatele domů a bytů na to, že odpovědnost za své chování a za technické zabezpečení svých domovů proti požáru nesou pouze oni sami! Aby k těmto požárům nedocházelo a nedocházelo k úmrtím a zraněním, dodržujte toto BEZPEČNOSTNÍ DESATERO:

  1. Čtěte návody – instalujte a užívejte tepelné a jiné spotřebiče v souladu s průvodní dokumentací výrobce.
  2. Hlídejte otevřený oheň – nenechávejte bez dozoru otevřený plamen svíček, sporáku, krbu a zvyšte opatrnost při vaření.
  3. Pozor na cigarety – při kouření a odhazování nedopalků do odpadkových košů nedopalky vždy dokonale uhaste.
  4. Kontrola komínů – dodržujte pravidla na údržbu a provoz spalinových cest.
  5. Topte, jak se má – nedávejte do blízkosti topidel hořlavé látky, popel ukládejte do nehořlavé nádoby.
  6. Poučte své děti – dejte z dosahu dětí zápalky, zapalovače, vysvětlete jim nebezpečí vzniku požáru.
  7. Vybavte svoji domácnost – instalujte hlásiče požáru, vybavte domácnost hasicími spreji a přenosnými hasicími přístroji.
  8. Udržujte v pořádku uzávěry inženýrských sítí – hlavní vypínače elektrického proudu, uzávěry vody a plynu musejí být řádně označené a přístupné.
  9. Kontrolujte elektrická zařízení – kontrolujte pravidelně stav spotřebičů a šňůrových vedení.
  10. Udržujte průchodné chodby a schodiště – v případě požáru oceníte, že budete moci z hořícího domu rychle utéct a zachránit členy rodiny.

Oficiální leták akce naleznete ZDE (formát pdf, vel. 852 kB).

 


Autor: zveřejnil admin Publikováno 10. 9. 2019 1:00

Oznámení pro občany s adresou trvalého pobytu na ohlašovně – přebírání pošty

Datum konání: 17. 3. 2019 - 31. 3. 2019

Informace.pngUpozorňujeme občany, kterým byla na základě správního řízení zrušena adresa trvalého pobytu a jsou proto nyní evidenčně hlášení na adrese ohlašovny – tj. na adrese Husova 240, Borohrádek, 517 24, že Městský úřad Borohrádek není oprávněn přebírat korespondenci, která jim je na uvedenou adresu doručována. Městský úřad Borohrádek přebírá pouze oznámení o uložení zásilky a výzvu s poučením (tzn. u zásilek doporučených), tak jak mu to ukládá § 10 c) zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel (podle novely platné od 1. ledna 2016). Tyto výzvy jsou ukládány na matrice na Městském úřadě Borohrádek.

Každý občan přihlášený na tzv. úřední adresu je proto povinen si způsob doručování domluvit buď přímo s provozovatelem poštovních služeb – např. služba České pošty (změna místa dodání – dosílka), případně oznámit adresu pro doručování příslušným institucím (správní úřady, bankovní ústavy, mobilní operátoři atd.) Údaj o místě trvalého pobytu je pouze evidenčním údajem a nevyplývají z něho žádná práva a povinnosti k objektu a slouží pouze k administrativním účelům.


Autor: zveřejnil admin Publikováno 17. 3. 2019 23:53