Počasí ve městě

Vyhledat v textu

Počasí

Středa Oblačno až zataženo s občasným deštěm 17/14 °C
Čtvrtek Oblačno až zataženo s občasným deštěm 18/12 °C
Pátek Oblačno až zataženo s občasným deštěm 17/12 °C
Sobota Zataženo 17/8 °C

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29 30
Pálení čarodějnic 2022
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
Přelez, přeskoč, recykluj
Turnaj ve stolním tenise pro neregistrované hráče
..
29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Občan > Aktuality

Aktuality


Vložení vlastní aktuality

Služba "Vložení vlastní aktuality":  Po vyplnění formuláře a při splnění podmínek pro vložení bude Vaše akce (kulturní, sportovní, turistická a pod.) vložena na tuto stránku a zaslána odběratelům přihlášeným k odběru aktualit.

 

Štítky:








Jak správně topit?

Datum konání: 12. 11. 2021

JakSpravneTopit.pngMinisterstvo životního prostředí sestavilo příručku o tom, jak správně topit. V této příručce jsou též uvedeny všechny povinnosti související s vytápěním v kotlích na pevná paliva dle zákona č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší. Příručku naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 3,68 MB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 12. 11. 2021 10:30

Upozornění k odstranění a okleštění stromoví a jiných porostů

UpozorneniCEZ-stromovi21.pngČEZ Distribuce, a. s. upozorňuje vlastníky a uživatele pozemků, přes něž vede nadzemní elektrické vedení distribuční soustavy provozované společností ČEZ Distribuce, a. s. nebo na něž zasahuje ochranné pásmo., že ve smyslu ustanovení § 25 odst. 3 písm. g) zákona č. 458/2000 Sb. (energetický zákon), mají povinnost odstranit a oklestit stromoví a jiné porosty ohrožující bezpečné a spolehlivé provozování zařízení distribuční soustavy v majetku společnosti ČEZ Distribuce, a. s.

Informační leták naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 77,6 kB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 18. 10. 2021 14:29

Borohrádek - volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR konané ve dnech 8.10. – 9.10.2021

Datum konání: 11. 10. 2021

Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky konané ve dnech 8.10. – 9.10.2021 - výsledky v Borohrádku. 

VysledkyVoleb21.png


Autor: zveřejnil admin Publikováno 11. 10. 2021 7:51

Změny ve vydávání OP

Datum konání: 2. 8. 2021

Informace.pngV souvislosti s novelou zákona o občanských průkazech (dále OP) a zavedením snímaní biometrických dat pro eOP od 1. srpna 2021 vydal Městský úřad Kostelec nad Orlicí oznámení, které naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 39,1 kB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 30. 7. 2021 6:41

Dodatkové tabule na autobusových zastávkách

Datum konání: 16. 7. 2021

DodatkoveTabuleZastavkyAutobusu2021.pngOd 7. března 2021 zahájili autobusoví dopravci provozování veřejné služby podle nových smluv, které Královéhradecký kraj uzavřel s jednotlivými dopravními společnostmi po úspěšném dokončení veřejné zakázky s názvem „Výběr dopravců pro uzavření smluv o veřejných službách v přepravě cestujících ve veřejné linkové dopravě na území Královéhradeckého kraje”. Smlouvy jsou uzavřeny pro období následujících 10 let a přinesly několik významných změn. Jednou z nich jsou dodatkové tabule, které budou v průběhu roku 2021 umisťovány na autobusových zastávkách v Královéhradeckém kraji.

Na dodatkové tabuli jsou uvedeny základní informace o zastávce, jako je název zastávky, číslo zóny IREDO do které je zastávka zařazena, číslo odjezdové hrany. Na každé dodatkové tabuli je též umístěn QR kód, který přináší dynamické informace. Jeho načtením pomocí mobilního telefonu lze zjistit nejbližší odjezdy autobusů z dané zastávky, polohu příslušného spoje a jeho případné zpoždění.


Autor: zveřejnil admin Publikováno 15. 7. 2021 22:59

Informace o dostupnosti zdravotnické dokumentace z ordinace MUDr. Věry Stejskalové

Informace.pngOdbor zdravotnictví Krajského úřadu Královéhradeckého kraje oznamuje, že převzal zdravotnickou dokumentaci z ordinace MUDr. Věra Stejskalová, IČ 46459391, Kout 566, Borohradek, PSČ 517 24. Je nezbytné, aby si všichni pacienti MUDr. Stejskalové, pokud tak již neučinili, zvolili nového lékaře v oboru zubní lékařství. Bude-li váš nový lékař potřebovat vaši zdravotnickou dokumentaci, můžete o ni požádat (pouze písemně) na adrese Krajský úřad Královéhradeckého kraje, oddělení zdravotnictví, Pivovarské náměstí 1245, 500 03 Hradec Králové.

Zdravotnická dokumentace bude předávána pouze novému lékaři, nikoliv pacientovi. V případě nejasností kontaktujte, na telefonním čísle 495 817 505, paní Jaroslavu Veselou Kukalovou, která zajišťuje předávání zdravotnické dokumentace nově zvolenému lékaři.

Pokud se Vám nepodaří domluvit se s některým z lékařů, aby vás přijal do péče, obraťte se na svoji zdravotní pojišťovnu, která je povinna zajistit poskytování zdravotní péče svým pojištěncům.

Oznámení oddělení zdravotnictví KÚ Královéhradeckého kraje naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 84,1 kB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 26. 6. 2021 20:53

Změna intervalu odečtů vodoměrů

Informace.pngAQUA SERVIS, a.s. oznamuje, že v Borohrádku (včetně místní části Šachov) budou probíhat odečty vodoměrů u všech maloodběratelů pouze jedenkrát ročně. Příští odečty tedy proběhnou až v únoru 2022 a odběratelé musí počítat s částkou odpovídající roční spotřebě vody.

Chcete-li se vyhnout placení vysoké jednorázové platby za roční vyúčtování dodávek pitné vody a odvádění splaškových vod do kanalizace, můžete si sjednat platbu záloh – měsíční nebo čtvrtletní. Sjednání zálohových plateb lze učinit prostřednictvím formulářů Přistoupení k zálohám – žádost o umožnění záloh a Změna stávající smlouvy.

Oba vyplněné a naskenované nebo ofocené formuláře lze odeslat elektronicky na mailovou adresu zc@aquark.cz nebo je vhodit do schránky v sídle firmy (Štemberkova 1094, 51601 Rychnov nad Kněžnou) případně je v úředních hodinách (Po 8 – 11 a 12 – 16, St 8 – 11 a 12 - 14) doručit osobně – v tomto případě vám mohou příslušní zaměstnanci společnosti pomoc s jejich vyplněním.

Všechny informace o sjednání záloh naleznete ZDE (odkaz na webové stránky firmy AQUA SERVIS a.s.).

Informace generální ředitelky ke změně provádění odečtů vodoměrů naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 54.7 kB).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 6. 6. 2021 20:15

Seniorská obálka 2021

SeniorskaObalkaMini2021.jpgTiskopis s důležitými zdravotními údaji pro potřeby Integrovaného záchranného systému (IZS) - zdravotníků, hasičů a policie v situaci ohrožení zdraví nebo života, to je Seniorská obálka známá též pod označením I.C.E. karta (In Case of Emergency, z ang. Použít v případě nouze). Vznikla v červnu 2018 jako výstup kulatého stolu Stárneme ve zdraví. Díky projektu Senioři v krajích je distribuována po celé ČR. Na základě zpětné vazby na původní „domácí“ verzi vznikla letos také MINI „cestovní“ varianta do peněženky.

Seniorskou obálku MINI 2021 naleznete ZDE (formát pdf, vel. 410 kB).
Seniorskou obálku domácí 2021 naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 842 kB).
Rady k vyplnění Seniorské obálky 2021 naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 609 kB).
Informační leták o Seniorské obálce 2021 naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 355 kB).

Autor: zveřejnil admin Publikováno 16. 5. 2021 19:37

Klasické, přímo žhavené a halogenové žárovky do směsného komunálního odpadu nepatří

Datum konání: 22. 4. 2021

Informace.pngPodle zákona číslo 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností jsou s účinností od 1. ledna 2021 přímo žhavené žárovky (ať už s označením průmyslové, otřesuvzdorné, či jiným) a halogenové žárovky zařazeny do systému zpětného odběru. To mimo jiné znamená, že nepatří do směsného komunálního odpadu - stejně jako ostatní elektroodpad je odevzdejte ve sběrném místě komunálního odpadu v areálu bývalé ŽPSV.

Praktického průvodce o důležitých tématech z nového zákona č. 542/2020 Sb, o výrobcích s ukončenou životností od společnosti EKOLAMP s.r.o. naleznete ZDE (odkaz na webové stránky ekolamp.cz).


Autor: zveřejnil admin Publikováno 21. 4. 2021 23:12

Pardubická poradna Bílého kruhu bezpečí

BilyKruhBezpeciLogo.png

Poradny Bílého kruhu bezpečí vám bezplatně poskytnou právní informace, psychologické a sociální poradenství a praktické rady a informace. Nabízí bezpečný prostor a podporu při ventilaci vašich oprávněných emocí, srozumitelné informace o právech obětí trestných činů a rady, jak na tato práva dosáhnout. Dále vám můžou pomoci zhodnotit aktuální situaci a stanovit si nezbytné kroky k nápravě škod, včetně znovuobnovení pocitu bezpečí. Občané mají možnost se na poradny kdykoliv v případě potřeby obrátit. A to nejen osobně, ale i telefonicky, e - mailem nebo nově i prostřednictvím videohovoru (skype). Pomoc je bezplatná, všichni zaměstnanci poradny jsou vázáni mlčenlivostí a lidé mohou vystupovat anonymně.

Nejbližší poradna Bílého kruhu bezpečí sídlí v Pardubicích v Domě služeb (Pardubice, 17. listopadu 237). Kontaktní telefon je 732 923 462 nebo můžete volat na celorepublikovou nonstop Linku pomoci obětem kriminality a domácího násilí 116 006. Další informace o pobočce naleznete na webových stránkách Bílého kruhu bezpečí.

Článek případové manažerky Mgr. Jany Novákové z poradny Pardubice naleznete ZDE (dokument ve formátu pdf, vel. 52,4 kB)


Autor: zveřejnil admin Publikováno 28. 1. 2021 19:48