Počasí ve městě

Vyhledat v textu

Počasí

Úterý Jasno 30/16 °C
Středa Jasno 33/19 °C
Čtvrtek Jasno 26/17 °C
Pátek Jasno 20/10 °C

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
Výsledky voleb do Evropského parlamentu
28
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
29
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
30
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
31
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
1
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
2
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
3
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
4
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
5
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
6
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
7
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
8
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
9
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
10
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
11
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
12
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
13
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
Zahájení provozování ordinace rehabilitačního lékaře
14
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
15
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
16
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
17
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
18
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
19
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
20
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
21
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
22
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
23
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
24
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
25
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
26
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
27
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
28
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
29
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
30
Výlukový jízdní řád autobusové linky IREDO 211 Borohrádek – Týniště nad Orlicí
Drobečková navigace

Úvod > Město > Slovo starosty > Slovo starosty 2018/2

Slovo starosty 2018/2



Datum konání:
12.4.2018
Datum ukončení:
12.5.2018

„NEVESELO AŽ TRUCHLIVO Z POZICE STAROSTY A OBČANA MĚSTA BOROHRÁDEK“

Vážení čtenáři borohrádeckého Zpravodaje, milí spoluobčané,

v životě každého z nás jsou okamžiky, situace a věci, které nám dělají radost, věci, o kterých se nám lehko mluví a pak jsou bohužel i ty druhé, které nás trápí, přináší nám starosti a dělají vrásky na čele. Jedna z těch horších věcí, která mě v poslední době velice trápí a budí ze spaní, je připravovaná stavba modernizace (zdvojkolejnění) traťového úseku Týniště nad Orlicí - Choceň. Investorem má být státní organizace - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a projekčně ji připravuje společnost SUDOP PRAHA a. s.  Tato budoucí stavba s sebou nese bohužel pro nás mnoho negativních aspektů a skutečností, které mohou výrazně zhoršit život občanů našeho města. První z nich je toliko již probíraný železniční viadukt u benzínové stanice. Ano, stará, nemoderní, úzká, nízká stavba s upravenou předností v jízdě, s problematickým průchodem chodců, ale jednoznačně důležitý prvek, který dosud chrání naše město před náporem těžké nákladní dopravy ve směru od Holic, Horního Jelení a Jaroslavi. Co se asi stane, pokud stavba „dvojkolejky“ dostane zelenou a průjezdná výška se dle stavební legislativy (u silnic I. třídy) zvýší na 4,80m (na výjimku možná 4,20m)? Stane se to, že město bude zahlceno dopravou, a to převážně dopravou nákladní… prostě nejkratší cesta směrem od Brna, Svitav, Holic na Častolovice, Kvasiny, Rychnov n. K. povede zákonitě přes naše město. Hrůza pomyslet. Neumím si představit zvýšený hluk, nebezpečné přecházení frekventované vozovky, potkávání se a míjení nákladních automobilů v úzkých místech jako např. v zatáčce u pošty, pod náměstím u firmy AVEPO nebo na mostě přes Tichou Orlici. Již teď tu jsou časté dopravní komplikace a co potom, až zde bude mnoho krát hustší doprava? V tuto chvíli se zdá, že pokud stavba získá podporu státu a Královéhradeckého kraje, bude naším úkolem vyvíjet maximální tlak na stát, potažmo Ředitelství silnic a dálnic ČR k zahájení výstavby plánovaného obchvatu našeho města. Jedině silniční obchvat by mohl zmírnit negativní dopady této modernizace. Tady se ale nabízí otázka, zda právě tato plánovaná modernizace železniční trati a s ní avizované navýšení průjezdné výšky viaduktu nemůže oddálit výstavbu silničního obchvatu města. Doufejme a věřme, že ne.

Další nepříjemnou věcí, která může výrazně snižovat kvalitu života nejen v blízkosti železniční trati, bude zvýšení objemu železniční dopravy a s tím vyšší hladina hluku. Dále jsou zde požadavky na provedení změn do územního plánu města Borohrádek. Ze stanovisek Ministerstva dopravy a Správy železniční dopravní cesty vyplývá požadavek, vymezit v územním plánu našeho města koridor pro tuto veřejně prospěšnou stavbu (s možností vyvlastnění dotčených pozemků) o šíři 30m od stávající osy koleje na obě strany. Požadavky na území údajně vyplývají ze studie proveditelnosti. Další těžko uvěřitelný požadavek, který by zásadním způsobem negativně zasáhl nejenom do pozemků města, ale výrazně by zasáhl i vlastnická práva soukromých osob. I proti tomuto stanovisku a o jeho možné změně musíme intenzivně vyjednávat.

Z výše uvedených skutečností lze odvodit, že hrozba je veliká a je potřeba co nejdříve získávat nové informace, poznatky a zahájit boj s větrnými mlýny. Z toho důvodu byla městem Borohrádek iniciována na 28. 2. 2018 schůzka se všemi dotčenými organizacemi a subjekty. Pozváni byli zástupci projekční společnosti - SUDOP PRAHA a.s., zástupci investora - SŽDC včetně autora stanoviska ke změně ÚP z generálního ředitelství, zástupce Ministerstva dopravy autor druhého stanoviska ke změně ÚP, zástupci Krajského úřadu Královehradeckého kraje - odbor dopravy a silničního hospodářství, zástupci Ředitelství silnic a dálnic ČR, zástupci Policie ČR - Dopravní inspektorát Rychnov nad Kněžnou, AQUA SERVIS a.s., zástupce MÚ Kostelec n. O., stavební úřad - životní prostředí (územní plánování).

O závěrech a výsledcích z toho a dalších jednání Vás budu informovat. Věřím, že máme ještě čas a možnosti některé věci s ohledem na tuto stavbu výrazně ovlivnit či alespoň zmírnit dopady na život nás všech v našem městě.

Váš starosta Mgr. Martin Moravec