Počasí ve městě

Počasí

Pátek Zataženo 17/7 °C
Sobota Jasno 22/9 °C
Neděle Oblačno 22/13 °C
Pondělí Zataženo 20/11 °C

Fulltextové vyhledávání 2

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Informace Českého telekomunikačního úřadu
27
Informace Českého telekomunikačního úřadu
28
Informace Českého telekomunikačního úřadu
29
Informace Českého telekomunikačního úřadu
30
Informace Českého telekomunikačního úřadu
31
Informace Českého telekomunikačního úřadu
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
Změna poplatků v městské knihovně
16
Změna poplatků v městské knihovně
17
Změna poplatků v městské knihovně
18
Změna poplatků v městské knihovně
19
Změna poplatků v městské knihovně
20
Změna poplatků v městské knihovně
21
Změna poplatků v městské knihovně
22
Změna poplatků v městské knihovně
23 24 25
Regulace smluv se spotovými cenami
26 27
Volba prezidenta republiky - výsledky druhého kola
28
Volba prezidenta republiky - výsledky druhého kola
29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Město > Zastupitelstvo > Výbory zastupitelstva > Finanční výbor

Finanční výbor

Finanční výbor je iniciativním a kontrolním orgánem Zastupitelstva města Borohrádek, který je zřízen zastupitelstvem města na základě zákona a plní funkce, kterými je pověří zastupitelstvo města, jakož i funkce, které mu vyplývají přímo ze zákona o obcích. Kontroluje tak dodržování všech povinností stanovených městu při jeho hospodaření. Společně s kontrolním výborem je finanční výbor zřizován zastupitelstvem města povinně.

Náplní jeho činnosti je v prvé řadě kontrola hospodaření s majetkem a finančními prostředky města. V praxi to znamená, že se aktivně zapojuje do rozpočtového procesu, tedy do projednávání rozpočtu a jeho plnění, rozpočtových opatření jakožto i závěrečného účtu. Dále jedná o prodeji nebo zakoupení majetku města či projednává a doporučuje různé formy financování, tedy například formou úvěru či leasingu. V rámci své působnosti tak formou interní kontroly zajišťuje zákonnost a hospodárnost v oblasti samostatné působnosti města, případně upozorňuje na zjištěné nedostatky ve finanční sféře města. Finanční výbor však není oprávněn činit samostatné kroky vedoucí k nápravě zjištěných nedostatků, k takovému zásahu je oprávněno pouze zastupitelstvo. Jeho činnost má pouze charakter preventivní a průběžné kontroly a metodického dohledu.

V zájmu zajištění potřebných podkladů pro realizaci své kontrolní činnosti jsou členové finančního výboru oprávněni požadovat např. předložení potřebných dokladů, které se vztahují k předmětu kontroly, od orgánů či zaměstnanců města. Právo členů výboru seznamovat se s osobními údaji je však na druhé straně vyváženo jejich povinností mlčenlivosti ohledně všech okolností, které se v souvislosti se svojí činností dozvěděli.

Činnost finančního výboru řídí zastupitelstvo. Finanční výbor je pouze výkonným orgánem zastupitelstva. Samostatně není oprávněn k ukládání jakýchkoli povinností, úkolů či opatření. O výstupech ze své činnosti pouze informují zastupitelstvo města, které může činit následná opatření. Konkrétní úkoly však nemusí být finančnímu výboru ukládány pouze zastupitelstvem, ale v jeho zastoupení a s jeho souhlasem může úkoly zadávat i starosta.

Finanční výbor má vždy lichý počet členů, když nejnižší přípustný počet členů jsou tři. Předsedou výboru je vždy člen zastupitelstva, avšak jeho členem nemůže být starosta, místostarosta, tajemník městského úřadu nebo osoba zabezpečující rozpočtové a účetní práce na obecním úřadě.

Aktuality

Aktuality z činnosti finančního výboru, zápisy z jednání a další dokumenty finančního výrobu naleznete ZDE

 

Osoby

Příjmení, jméno funkce telefon email
Zaujec Pavel předseda finančního výboru 604 577 871

pzaujec@seznam.cz

Vašíček Jindřich, Mgr. člen 602 167 315

jindra1515@gmail.com

Luděk Vejr člen 603 272 641 ludek.vejr@avepo.eu

 

Zpět