Počasí ve městě

Počasí

Pátek Zataženo 17/7 °C
Sobota Jasno 22/9 °C
Neděle Oblačno 22/13 °C
Pondělí Zataženo 20/11 °C

Fulltextové vyhledávání 2

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > Úřad > Městský úřad > Finanční odbor > Činnost finančního odboru

Činnost finančního odboru

Agenda rozpočtu a střednědobého výhledu                                                                                                                                  1 2 3 4 5 6

  • sestavuje návrh rozpočtu v souladu s požadavky a potřebami města dle podkladů jednotlivých odborů městského úřadu, příspěvkových organizací a příslušných komisí a výborů
  • vypracovává střednědobý výhled rozpočtu
  • sleduje a kontroluje plnění a čerpání rozpočtu města v součinnosti s pověřenými příkazci operací a příspěvkovými organizacemi
  • zpracovává a předkládá ke schválení rozpočtová opatření města, která mění celkový objem příjmové a výdajové části rozpočtu
  • zabezpečuje rozpis měsíčních provozních příspěvků příspěvkovým organizacím napojených na rozpočet města, vede je k maximalizaci vlastních příjmů a minimalizaci nákladů
  • v součinnosti s finančním výborem a radou města zabezpečuje veřejnosprávní kontroly příspěvkových a jiných organizací, které hospodaří s veřejnými prostředky a jsou napojeny na rozpočet města
  • sleduje skutečné plnění příjmů a výdajů rozpočtu; vyhodnocuje a zpracovává čtvrtletní, pololetní a roční zprávy hospodaření města a příspěvkových organizací; navrhuje následná opatření k výsledkům hospodaření
  • navrhuje a zpracovává požadavky dotací a potřebu úvěrů a půjček
  • vyhodnocuje a zpracovává účetní závěrku města za uzavřené účetní období, včetně hlavních účetních výkazů a příloh dle zákona
  • předkládá hlavní účetní výkazy za město dle vyhlášky MFČR Krajskému úřadu Královéhradeckého kraje.
  • zabezpečuje vyúčtování dotačních titulů poskytnutých za uplynulá období, spolupracuje s kontrolními orgány při dokladování účelovosti dotací.
  • sleduje cash flow - v případě neplnění peněžního toku příjmů navrhuje omezení čerpání výdajů, nebo čerpání finanční rezervy
  • provádí účtování fondů města, zabezpečuje zapojení prostředků fondů do rozpočtu, kontroluje čerpání fondů města, sestavuje návrhy rozpočtu těchto fondů

Agenda účtárny

  • zajišťuje předkontaci všech daňových dokladů k zajištění časového souladu v knize došlých faktur a sleduje dodržování doby splatnosti
  • účetně zpracovává příjmy(dotace) a výdaje města
  • zabezpečuje vyúčtování dotačních titulů poskytnutých za uplynulá období, spolupracuje s kontrolními orgány při dokladování účelovosti dotací.
  • poukazuje bezhotovostně převod provozních finančních prostředků příspěvkovým organizacím
  • zabezpečuje měsíční zúčtování hlavní pokladny MěÚ
  • kontroluje a zajišťuje vyúčtování záloh za poskytované služby městu; kontroluje podle uzavřených smluv jejich plnění v návaznosti na čerpání rozpočtu
  • vystavuje v knize vydaných faktur daňové doklady k vyúčtování nebo přeúčtování služeb a plnění
  • provádí konsolidační převody finančních prostředků mezi účty
  • provádí předpis nájmu (u pozemků, nebytových prostor mimo prostory v obytných domech), změny v předpisu dle údajů obdržených z agendy nájmů a bytového hospodářství
  • zpracovává každoročně daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob za město
  • zabezpečuje další administrativní práce spojené s poskytováním finančních darů městem
  • zabezpečuje přiznání DPH a kontrolní hlášení
  • vede řádnou evidenci nemovitého i movitého majetku města a provádění inventarizace majetku a závazků
  • v součinnosti se starostou provádí finanční kontrolu.
  • zpracovává statistické výkazy a přehledy
  • zabezpečuje bezhotovostní styk

Agenda mzdových a personálních činností

  • zabezpečuje mzdovou agendu včetně veškerého výkaznictví, vedení mzdových listů, vyúčtování daně z příjmů ze závislé činnosti, srážkové daně a zákonných odvodů
  • čerpání dovolených
  • ve spolupráci s tajemníkem vede personální agendu pracovníků MěÚ, včetně uzavřených dohod. Zajišťuje administrativní práce spojené s přijímáním a propouštěním pracovníků
  • zabezpečuje elektronický bezhotovostní styk
  • zpracovává statistické výkazy pro potřeby příslušných orgánů
  • zpracovává na vyžádání statistické přehledy
  • vede evidenci o smlouvách o hmotné odpovědnosti
  • zabezpečuje vyúčtování dotací s úřadem práce
  • odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání 

Agenda hřbitovních poplatků

  • vede agendu hřbitova v Borohrádku a Šachově
  • zajišťuje smlouvy o pronájmech hrobových míst
  • vede evidenci volných hrobových míst a evidenci pronajatých hrobových míst
  • vede evidenci hřbitovních poplatků
  • zajišťuje povolování pohřbívání včetně evidence pohřbených

Agenda správy majetku města

  • zabezpečuje plnění úkolů vyplývajících pro město jako vlastníka nemovitostí ze zákona o obcích a předpisů o majetku obcí
  • vede evidenci a zakládá územní rozhodnutí, stavební rozhodnutí, kolaudační rozhodnutí a ostatní povolení pro stavby v k.ú. Borohrádek a k.ú. Šachov u Borohrádku
  • zpracovává vyjádření města k projektovaným stavbám v obou katastrálních územích
  • zastupuje město při místních šetřeních stavebního úřadu, silničního správního úřadu a odboru životního prostředí na stavbách v obou katastrálních územích
  • připravuje a zpracovává podklady pro investiční činnost při opravách a rekonstrukcích majetku města
  • vede evidenci ve věci územního plánování a ve spolupráci s nadřízeným úřadem se podílí se na pořízení územně plánovacích podkladů a územně plánovacích dokumentací
  • zajišťuje evidenci žádostí na prodej nemovitého majetku města
  • připravuje podklady pro zpracování smluv ve věci prodeje pozemků a staveb ve vlastnictví města, odkoupení pozemků a staveb do majetku města
  • zajišťuje zveřejnění záměru obce prodat, směnit nebo darovat nemovitý majetek
  • činí potřebné úkony a jednání (v souvislosti s majetkoprávními potřebami města) s Pozemkovým fondem, Katastrálním úřadem, Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových, Finančním úřadem, příslušnými ministerstvy a státními fondy
  • podílí se na vyřizování majetkoprávních sporů, zejména ve věci historického majetku, majetkových přídělů a restituce
  • zajišťuje doklady z katastru nemovitostí pro potřeby města
  • zpracovává podklady pro vklad vlastnického práva a jiných věcných práv do katastru nemovitostí
  • zpracovává podklady pro výběrová řízení a připravuje poptávková řízení
  • podílí se na přípravě žádostí o dotace na stavební akce, spolupracuje s administrátorem projektu, připravuje podklady k závěrečnému vyhodnocení a publicitě projektu
  • připravuje a zajišťuje projektovou dokumentaci včetně projednání pro jednotlivé akce, a to v rámci předprojektové, projektové a realizační činnosti
  • zadává zakázky geodetické kanceláři, je-li pro prováděné úkony nutné pozemky (nemovitosti) dělit či zaměřit. Rovněž zadává zpracování znaleckých ocenění nemovitého majetku města, je-li to potřebné.
  • zajišťuje příslušná vyjádření pro stanovení značení na komunikacích ve městě
  • vykonává agendu silničního správního úřadu
  • ve spolupráci s tajemníkem zajišťuje pravidelné revize elektro, plynového zařízení, RHP, tělocvičného nářadí a dětských hřišť
  • spolupracuje se správci inženýrských sítí a koordinuje jejich činnost se zájmy města k ochraně a rozvoji komunikací a městské zeleně
  • přejímá ukončené zásahy do místních komunikací na území města a uplatňuje případné reklamace
  • s tajemníkem MěÚ se podílí na údržbě nemovitého majetku, kontrol provedených prací, předání staveniště, převzetí prací atd.
  • eviduje dokumentaci k nemovitostem v majetku města
  • vede agendu místního poplatku za užívání veřejného prostranství

Agenda správy daní a poplatků, bytového hospodářství a pronájmy

  • komplexní správa poplatků, včetně vydávání rozhodnutí; zpracování a aktualizace obecně závazné vyhlášky
  • správa místních poplatků včetně zajišťování vyhledávací, vyměřovací, kontrolní činnosti a vymáhání
  • evidence a vymáhání pokut u blokových na místě nezaplacených
  • evidence žádostí o pronájmech bytových i nebytových prostor
  • eviduje smlouvy o nájmech bytových i nebytových
  • zajišťuje záměry pronájmu schválených orgány města
  • vystavuje předpisy a daňové doklady k nájmům a přefakturaci služeb spojené s nájmem včetně vyúčtování záloh na služby
  • evidence a sledování pohledávek
  • vymáhání pohledávek ve správním řízení a daňovém řízení a návrhy na jejich vymáhání u soudu, na exekuce
  • účtuje příjmy daňové a z pohledávek, popř. ostatní
  • provádění roční inventarizace pohledávek, včetně tvorby opravných položek

Agenda kultury

  • zabezpečuje kulturní akce ve spolupráci s kulturní komisí
  • vede evidenci akcí v kině, spolupracuje se správcem kina
  • spolupracuje s OSA
  • zajišťuje hlášení v rozhlase
  • zajišťuje zpracování zpravodaje ve spolupráci s redakční radou zpravodaje

Poslední aktualizace 4.9.2019